Не маєте у штаті найманих працівників, окрім директора? І звіти до податкової із прочерками, бо не ведете господарської діяльності, здаєте вчасно? Чудово...але це не звільняє вас від штрафів Держпраці.

 Так недавно суд відмовив у позові на скасування штрафу господарському товариству. Перевірка виявила, що ТОВ не веде табелі обліку робочого часу, не нараховує та не виплачує штатному працівнику ТОВ – директору - заробітну плату. А це є порушенням законодавства про працю, зокрема ч. 2, ст. 30 ЗУ «Про оплату праці». Рішення суду лише підкреслює обов’язок роботодавця вести Табель обліку робочого часу найманих працівників. Навіть, якщо це один працівник і він є директором підприємства. 

Нагадуємо, що Табель обліку робочого часу виконує декілька важливих функцій:

  • він є підставою для нарахування заробітної плати, надбавок, доплат і т.д.,
  • підтверджує додержання чи перевищення норми робочого часу, 
  • підтверджує роботу працівників на умовах неповного робочого часу. 

Від себе додамо, що наказ про виконання особою функцій директора ТОВ на безоплатній основі без нарахування і виплати заробітної плати НЕ є достатнім аргументом у суді.